keskiviikko 23. helmikuuta 2022

Lunta, lunta ja lisää lunta

 Lähdettiin Pilven kanssa äidin kaveriksi muutamaksi päiväksi ja hieman lomailemaan. No onneksi lähdin jo sunnuntaina sillä maanantaina iltapäivällä sitten alkoi lumikaaos. En ole koskaan nähnyt sellaista lumimäärää mikä Porvoossa oli.


Tuolla lumiiglun sisällä olikin minun autoni. Aura oli tehokkaasti vielä ajellut ohi kahdelta sivulta joten auto oli sitten todella haudattu lumeen. Yli kaksi tuntia tein töitä, että sai autoni pois tuolta hangesta. Viereiselle paikalle tuli itäsuomalainen mies joka totesi että hän on luullut ettei täällä ole talvea koskaan mutta nyt kyllä yllättyi. Hän oli tullut muuttamaan tytärtään ja oli aivan ihmeissään miten se mahtaa tapahtua kun ei lähellekään talojen ulko-ovia pääse. Myös eräs toinen mies vähän kauempana putsasi ja putsasi autoa harjalla. Ja noin tunnin tehtyään työtä tuli luokseni ja kysyi kuinka kauan minä olin ollut hommissa, kun kerroin hän totesi nyt riitti pitää lähteä välillä hermoja lepuuttamaan. Minä olin onneksi hakenut taloyhtiön varastosta lumilapion ja kolan ne edes auttoivat hautautuneen auton löytämistä.





Pilvikin oli aivan ihmeisään kun on tottunut asiansa tekemään tiealueen ulkopuolelle niin eihän se nyt onnistunut lainkaan. Nyt kuitenkin ollaan onnellisesti päästy kotiin takaisin.

Pilvellä oli oikein yksityiskuljettaja kun väsymys alkoi käydä käpälään. Kiitos äiti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti