perjantai 15. elokuuta 2008

MYRSKY


Kävimme tänään Harry minä ja Lotta sekä hänen kaverinsa katsomassa elokuvan Myrsky, joka kertoo tarinan kaukasian paimenkoirasta. Elokuva oli osittain hyvinkin surullinen, mutta minusta elokuvassa oli tuotu esille mitä tapahtuu kun koiraa ei osata kouluttaa ja mitä tapahtuu kun otetaan vain suloinen pieni koiranpentu eikä tiedetä mikä siitä isona kasvaa. Elokuvassa oli paljon asioita mitkä löytyvät meidän Turristakin ja aivan upeita näyttelijäsuorituksia niin ihmisiltä kuin eläimiltäkin. Kannattaa kyllä mennä katsomaan, ei ole mikään ihan lasten elokuva ihan kaikilta osiltaan. Itse olen käynyt läpi kaiken kantapään kautta silloin kun meille tuli Keski-Aasian paimenkoira Jeppe jolla vartiointivietti  oli äärettömän suuri ja joka rakasti minua ehdoitta ja puolusti ihan koko mailmaa vastaan. Onneksi silloin tutustuin Hilskan Kaisaan joka on kirjoittanut kirjankin laumanvartijoista ja häneltä olen saanut todella paljon tietoa noista upeista laumanvartijoista ja niiden kouluttamisesta. Itse en halunnut alkaa kasvattamaan laumanvartijoita, sillä koin liian suureksi kasvattajan vastuun oikeiden kotien löytämiseksi laumanvartijoille ja se oli syynä miksi vaihdoin rotua leonbergiin, joka pienenä muistuttaa erehdyttävästi kaukkarin pentua. En tällä tarkoittanut, että ei leonberginkasvattajalla olisi vastuuta oikean kodin löytämiseksi leon penulle, mutta ehkä se on kuitenkin piirun verran helpompaa. Mutta aina minulla on sydämessäni pieni paikka laumanvartijakoiralle.


 Kuva elokuvasta Myrsky



Oma "Myrskymme" Turri.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti