lauantai 29. kesäkuuta 2013

Hämeenlinnassa tänään

Tänään lähdimme kohti Hämeenlinnaa jo amulla kukonlaulun aikaan koska kysymyksessä oli aamukehä. Vettä satoi ja KePoa väsytti. Perille päästiin ja sadekkin taukosi matkalla, tosin narttukehän jälkeen se alkoi uudelleen. Perille tultuamme minua kohtasi pieni yllätys, hassu juttu kun elää maalla koiriensa kanssa ja panta ja hihna ovat vähän niin kuin juhlatilaisuuksiin niin eipä tullut mieleen, että saattaisin niitä koiranäyttelyssä tarvita. Ei siis hihnaa ei pantaa mukana tällä kertaa. No onneksi lähimmästä kojusta löytuyi apu tosin myyjä sitten laukaisi, että tämä on ihan tavallista naisilla jättävät hihnat kotiin niin saavat uuden. Tuon lauseen jälkeen ostin halvimman mahdollisen hihnan , siitäs sai mokoma vitsiniekka.
 Kehänä toimi niin kuin tällainen pelto mikä oli hieman haasteellista juosta ettei nilkat menneet ja toisena koiran asettaminen seisomaan tasaisesti oli myös pieni haaste.
 KePo kartoittaa tilannetta, tällä kertaa Belunan porukasta puuttuivat lähes vakikaverit Tarja ja Kari.
 Seuraavana paikalle porhalsi Hertta emäntänsä kanssa.
 Minä olen Hertta  kukas se sinä sitten olet?
 Mies seuraakin saatiin kun Max tuli emäntänsä kanssa paikalle.
 Auttakaa nyt joku kun tuo emäntä ei saa tuota numerolappua paikoilleen.
Huh kaikki hyvin voidaan mennä kehään. Ensimmäisenä sinne tosiaankin pääsi sitten Max, se on tuo Belunan kennelnimen tuoma ihanuus.
 Max juoksi kauniisti tänään kuten aina.
 Seisominen onnistui myös hyvin.
 Tuomarille oltiin ystävällisiä
 Näytettiin myös takaliikkeet
 Belunan XL Bad Habit "Max" Arvostelu:
17kk. Erinomainen koko, hyvat rungon mittasuhteet. Hyvä sukupuolileima, hyvä pään pituus. Otsapenger voisi olla selvempi. Riittavä kallon leveys. Alaleuka saisi olla leveämpi. Silmät ok. Hyvä kaula. Riittävät etukulmaukset. Hyvä rinnan syvyys, mutta rintakehän tulee vielä täyttyä eturaajojen välistä, kapeus näkyy etuliikkeissä. Hyvät suorat eturaajat, hyvaä luusto, hyvä suora ylälinja, polvikulman tulee vielä syventyä. Hyvä karva, väri ja maski. Hyvä luonne
 JUN ERI JUK 3 tuomarina Rune Fagerström. Sitten seuraavana Belunalaisena kehään pääsi Hertta.
 Voi kun tuo mamma saisi sen namin käteensä niin se voisi alkaa juosta mun kanssa.
 No niin löytyihän se nami nyt mennään .
 Hyvä mamma sä juokset hyvin melkein yhtä hyvin kuin minä.
 Seisotaan seisotaan kyllä mä tän osaan.
 Päätä nyt seisotaanko vai juostaanko.
 Ok tehdään molempia vuorotellen jos niin haluat.
 Edestakaisin  ja taasko mennään seuraavaksi ympyrää.
 Tässä tulee kyllä hiki jos vielä juostaan ai ei juosta hyvä.
 Hertan arvostelu:
17kk. Erinomainen koko, hyvin feminiininen kokonaisuus. Hyvät nrtun mittasuhteet. Erinomainen pään pituus. Kuono-osan tulee vielä täyttyä, sopiva otsapenger, hyvät silmät ja korvat, erinominen kaula. Pysty olkavarsi. Hyvä runko. Sopivat takakulmaukset, luuston tulee vielä vahvistua, erinomainen raajakorkeus. Vapaat liikkeet. Hieno kehys, jonka tulee täyttyä. Hyvät sivuliikkeet.
Näillä sanoin siis JUN ERI JUK4
Tuomarina Rune Fagerström
Belunan XL Black Velvet "Hertta" tänään hienosti JUN ERI JUK 4 hienoa. Sitten oli jäljellä Taigan ja minun suoritus, minuta tuntuu, että Taiga tuntee vastustamatonta vetoa temppuilla juuri tälle tuomarille tämä oli sama tuomari joka erikoisnäyttelyn jälkeen kertoo Leo lehdessä seuraavaa kolmantena luokassa oli hyvin tasapainoinen kaunisvärinen nuori pentu, jolla oli hyvin määrätietoiset ajatukset koska liikkua ja koska ei! Kaunis pää kruunasi kokonaisuuden. Tänäänkin Taiga päätti pariin otteeseen tehdä sahapukki tempun ja pysähtyä kesken juoksun, mutta kun en antanut periksi vaan matkaa jakettiin niin Taiga otti sitten rennosti ja alkoi syödä hihnaansa. Tämän koiran kanssa tulee olemaan vielä monta hauskaa hetkeä.
 Paska nami en halua syö ite.
 Kyllä mä juoksen ilman namia jos mä haluan.
 Onko tämä joku  juoksukilpailu.
 Onko pakko jos ei taho?
 Tän homman mä osaan tämä on ns. sahapukkiseisonta.
 Tämä taas on tuomari. Mä kuulin jo että on tuomari ei tarvi montaa kertaa sanoa.
 On jalat ja hyvät jalat onkin kopeloitko vielä kauan?
 Juokse tässä nyt liha nenässä kiinni.
 Älä tuo ainakaan niitä kinkkusuikaleita mä syljen ne ihan heti pois suusta.
 Tuolla on KePo mä meen sinne siellä on kivaa.
 Ei sitte mennään sitten tänne juu juu juoksee älä höpötä sitä koko aikaa.
 Mun pää sekoaa kun pitää juosta ympyrää mennään välillä vaikka siks-sakkia.
 Joko ollaan perillä mä en ole maratoonari.
 Näytä omaa perääsi ei tarvi mun perää esitellä.
 Menipäs mamma hiljaiseksi kun vähän kerroin totuuksia. Missä se tuomarin kuvaama IHASTUTTAVA LUONNE on?
 Ja sitten kaunottaret järjestykseen.
 Tässä tapahtui totaalinen nukahtaminen muut olivat menneet ja me vain aseteltiin tassua toisen viereen ja vihdoin heräsin että juoksuun missä muut on?
 Päästiin me kuitenkin maaliin onneksi oltiin viimeisenä niin ei tunaroitu toisten tiellä.
 Eteen päin..
 Takaisin päin
 Ja kiri kierros sitten vielä ja sijoitus oli selvä.

 Hienoa Taiga oli hauskaa olla kehässä tänään.
 Taiga on minulle kyllä toiveiden täyttymys on erinomainen kokonaisuus ja tuo arvoituksia täynnä oleva luonne tuo haastetta kehiin.
 JUN ERI JUK2 SA Taiga vom Löwengarten

9 kk erinomainen tyyppi ja koko. Hyvin kehittynyt ikäisekseen. Erinomaiset mittasuhteet, upea pää, jossa oikea pituus ja voimakkuus. Kauniit tummat silmät. Erinomainen maski ja kaula liittyy hyvin lapoihin. Tasapainoiset kulmaukset edessä ja takaa. Erinomainen raajaluusto, hyvin kehittynyt runko. Hyvä ylälinja, hyvin terverakenteiset liikkeet. Hyvä karva. IHASTUTTAVA LUONNE. Arvostelu oli aivan huippu mikä ilahduttaa minua kovasti. Kun oli tarkoitus poistua näyttelypaikalta se olikin hieman haasteellista , sillä pysäköintialueen tapahtumia voi kuvata sanalla kaaos ja koko liikenteen pysähtyminen isolla tiellä ei varmasti ollut tarkoitus, mutta päästiin pois ja kotiin hienosti KePon kyydissä. Lähtiessä tapahtui kiva yllätys, eräs viehättävä nainen tuli vastaan ja sanoi hei minä olen Liisa joka seuraa sinun blogiasi. Olipa hienoa saada kasvot Liisalle.

2 kommenttia:

  1. Heipparaa!
    Kyl Taigal ol hauskat kuvatekstit! Vaiks sanotaan, et kuva kertoo enemä, ku tuhat sanaa (vai miten se ny ol), ni täs tapaukses kuvast tul tuhat kertaa kuvaavamp. Kiitos taas hauskast blogilukuhetkest!

    Arja, kaunis ja koskettava kirjoitus Bellasta Leot-lehdessä. Tekstiäs ei voinut kyynelehtimät lukee.

    Terv. SANNI & eikku

    VastaaPoista