sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Todistettu on kevät on tullut takaisin

Tänään ollaan vietetty ihanaa kevät päivää ja juoksenneltu pitkin keväistä metsää. Tänään on taas huomattu että luonto on herännyt. Me mentiin BB:n kanssa katsomaan onko käärmeet heränneet, sillä haluan sen tietää jotta voin välttää sitä osaa metsästä ja aluksi luulin että ei yhtään yksilöä ole vielä herännyt kun ilmakin oli pilvinen, mutta olipas siellä sitten herätty.
 Tämän yksilön huomasin tulleen maan pinnalle. Hän ei ollut selvästikkään iloinen siitä että ryhdyin häntä kuvaamaan vaan päätti poistua paikalta arvokkaan hitaasti.

Juuri kun olin lähdössä pois häiritsemästä tätä upeaa urosta niin huomasin aivan vieressäni nämä kaksi yksilöä.
 Hyvin sulautuvat heinikkoon ja varmaan heitä oli siellä muitakin mutta en jäänyt etsimään. Minulla on outo suhde noihin käärmeisiin, ihailen niitä kovasti niiden sulavaa liikettä ja kaunista kuviointia. Mutta samalla kuitenkin kunnioitan niitä. Minulla on jo lapsesta asti tietynlainen suhde koska olin paljon isäni mukana ratatyömailla ja siellä keväällä usein oli käärmeitä radan varressa. Ei niitä tapettu mutta kunnioitusta isäni kyllä opetti luontoa kohtaan. Olen saanut myös käärmenäyttelyssä pidellä isoa kuristajakäärmettä ja sen iho oli kuin samettia ei suinkaan niljakas tai inhottava. Olen myös saanut kotimuistuksen käärmeen takia kun sain isäni uskomaan että minun pitää viedä kuluun käärme koska pidän siitä esitelmän, isäni pyydysti minulle kyykäärmeen pulloon ja vein sen kouluun, toki olin luokkani "kingi"  tällä tempulla, mutta samalla koko luokka tyhjennettiin ja vahtimestari vei minulta käärmeen ja minä sain kotimuistuksen luokkatovereideni vaarantamisesta.
 Me lenkkeiltiin ihan toisella puolella metsää ja siellä ei käärmeet olleet polulla pelottelemassa.
Lotta, Milana ja Taiga
 Olen ihmetellyt myös pitkään sellaista asiaa miksi minun aamutakkini vyöt katkeavat  jatkuvasti, jo kolme aamutakkia missä tuo sama ongelma esiintyy ja tänään syy selvisi. Huomasin kun Pilvi puri vimmatusti poikki aamutakkini vyötä, eli Pilvi joka ei voi sietää että kukaan on hihnassa vangittuna ei itse eikä kaverit oli siis huomannut, että aamutakit on vangittu hihnaan joten sehän täytyy vapauttaa ja niin Pilvi on silpunnut jo kolmen aamutakkini vyöt. Toisilla on vapaana kasvaneita kanoja minulla villi ja vapaa aamutakki.
Pilvi ei valitettavasti pääse mukaan näihin aikoihin metsään sillä Pilvi löytää nuo käärmeet helposti ja jo kaksi kertaa olemme selvinneet säikähdyksellä kun Pilvi on juossut tuhatta ja sataa käärmeen yli ja käärme ei ole ehtinyt tajuta mikä siihen iski kun Pilvi juoksi sen yli ja käärme lensi ilmassa. Toisen kerran kysymyksessä oli iso käärme ja toisen kerran pieni käärmeen poikanen.
Eläköön kaikki vapaat aamutakit
TIEDOTUS: Belunan sivujen vieraskirja on poistettu käytöstä, syy tähän on se, että sivuilleni ilmestyi  viikossa yli sata mainosta joiden poistaminen alkoi ärsyttää. Jatkossa kaikki terveiset voidaan jättää tänne blogiin. Sivujen kasvatus osioon on lisätty Zorron tiedot ja kuvat sekä yksi uusi jalostusuros Belunan XL Bad Habit.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti