tiistai 9. joulukuuta 2008

Aikainen kana jyvän löytää


Tänään oli sitten ikkunoiden asennus siivottuun asuntoon. Laitoin kellon soimaan hieman myöhemmin, koska ajattelin että tänä aamuna voin nukkua hieman pitempään, normaalistihan nousen 5.15, joten 5.35 tuntui ruhtinaaliselta. Aamulla heräsin 5.15 ja odottelin sitkeästi sängyssä,että klo oli 5.34 ja nousin ylös kaikki koirat nukkuivat, ei auttanut muu kuin herätellä koirat ja sitten tietysti tuli kiire kun herätys oli myöhäistetty, Luna mukaan ja kohti anoppia, aamupalaa ei ehtinyt syödä no nappasin kaksi korppua taskuun. Saavuin anopille 6.20 ja mitä ihmettä talo pimeänä, soitin anopin numeroon useita kertoja ei vastausta ja sitten vaihdoin appiukon numeroon ja hän vastasi parin soiton jälkeen, lykkäsin Lunan sisälle ja sanoin,että minulla on kiire, appiukko oli hieman pöllähtäneen näköinen shokkiherätyksestä. Täyttä vauhtia töihin ja saavuin työpaikalleni , askel hiljeni silmät nauliutuivat seinäkelloon joka näytti 5.55,siis olin töissä 1 h 5 minuuttia liian aikaisin, olin herättänyt siis mummin ja vaarin 5.20, vain minä pystyn tähän, vähän mua hävetti, istuin työpaikalle, keitin teetä ja kahvia ja nautin aamupalani kaksi pientä kokojyvä korppua. Koirilla (paitsi Luna) oli hieman tylsä päivä kun joutuivat olemaan tarhassa ja katselemaan sieltä vilinää pihallamme kun miehet tekivät urakalla töitä. Ei voinut koiria päästää siihen jalkoihin pyörimään. Kun tulin töistä olivat kaikki ikkunat asennettu, reipasta asennusporukkaa ja hyvää työtä. Märät rapaiset koirat täyttävät eteisen lattian ja elämä siis taas normaalia. Jännittää mihin aikaan huomenna tulee mieleen lähteä töihin.



Nukutaanhan huomenna pitempään eihän ole pakko yöllä nousta syömään ja pissalle.


PS. Mitähän tuo otsikko oikein tarkoittaa, en minä vaan löytänyt jyvän jyvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti