perjantai 4. helmikuuta 2011

11 kertaa ONNEA


Onnea kaikille 1 v Belunan Fazereille (Yestas Enzo & Carlotta Leo von der Seewiese). Kokonainen vuosi koiran elämää takana ja aika paljon on kaikenlaista tapahtunut tänä aikana. Sain aivan mainion selostuksen miltä tuntuu olla 1 vuotias leoneito ja niimpä annankin Barbin kertoa teille oman näkemyksensä.



Onnea siskot ja veljet toivotta Bianca


Heissuliveeei!!!



Moikka teille kaikille, etenkin äidille ja siskolle, muillekin voi

kyllä ehkä terkkuja lähettää.... Tiedättekö mitä?? Mulla on tänään

synttärit!! Noi ihmiset sanoo että Biancallakin on synttärit mut ne on

kyllä väärässä, eihän sitä nyt samana päivänä millään voi synttäreitä

olla... Ihan hölmöjä mun ihmiset. Kerropa nyt minulle rakas kasvattaja

että tarkoittaako nämä synttärit nyt että olen täysi-ikäinen ja ettei

enää tarvitse totella mun ihmisiä? Koska se olisi kyllä aika kivaa jos

saisi aina tehdä mitä haluaa. Eikä minun nyt ihan aina ole pakko saada

tahtoani läpi mutta ainakin sen verran että voisin itse päättää kuinka

paljon ruokaa saan. Sellainen arkkupakastin päivässä olisi ihan sopiva

annos. Voisitko vihjata ihmisille että antaisivat edes sen verran

minulle ruokaa päivässä? Sain tänään aamuruuaksi täytekakkua! Siinä

oli kyllä pohja tehty jauhelihasta ja kerma oli maksaa, koristeet

kasvissosea ja nakki mutta kaikki oli raakaa ja maistui niiiin

hyvälle.



Sain myös ison kasan keksejä aarrejahdin yhteydessä, Ida

piilotti niitä pitkin pihaa ja löysin meilkien kaikki!!! No joo okej,

Ziggy vähän auttoi mutta saatiin varmaan kokonainen laatikko keksejä

ja se hölmö Spede ei saanut ollenkaan koska se ei enää saa syödä

yhtään viljaa! Mutta me tytöt saatiin nameja senkin edestä, heheh!

     Olen käynyt fysiolla Tanja Kottin luona nyt kaksi kertaa,

kuukauden päästä on tarkastus. Ihmiset oli sitä mieltä että olin hyvin

hyvin jäykkä, ja kyllä täytyy myöntää että nouseminen ylös makuulta

oli välillä aika vaivaalloista. Tanja sanoi että koko takapää oli ihan

jumissa ja kyljet oli niin jumissa että sisäelimet ei päässyt

ollenkaan liikkumaan minun sisällä. Tanja kysyi olenko lähiaikoina

törmännyt johonkin kyljelläni ihan täysillä. Höh, ihmiset alkoi nauraa

ja sanoi että teen niin kokoajan.... Mitä minä sille voin että

lumikasat, puut ja seinät välillä ovat tiellä. Ne mainitsi myös että

ehkä nukun niin sikeästi rapusilla että valun niiltä alas ja siitäkin

saa tälliä kylkeen



. En ole ainakaan niin kovin törmännyt että pitäisi

huutaa koska sattuu niin omasta mielestäni voin hyvin jatkaa

törmäilyä. Sellainen kielto meille tuli että kovin liukkaalla kelillä

ei saa käydä lenkillä koska jännitän silloin niin paljon että tulee

jumia taas. Se on kyllä vähän ikävää, tänään en pääsyt aamulla kuin

ihan lyhyelle lenkille koska täällä ei ollut missään hiekoitettua...




    Korvat ovat nyt ollut hyvässä kunnossa, viikottainen puhdistus

auttaa. En saa enää syödä porkkanaa, omenaa tai banaania mutta ei se

mitään, olen lihansyöjä enkä mikään vege. Puolukkaa ne laittaa mun

kasvissoseeseen. Olen siirtynyt nyt kokobarffiin, aamuisin saadaan

mössöt ja illalla luut. Minusta on muuten tullut aikamoinen

luunnakertaja, syön ne paljon nopeammin kuin Spede ja Ziggy! Eikä

sillä muuten ole mitäääään tekemistä sen kanssa että mulla on isommat

hampaat ja enemmän puruvoimaa, mä olen vaan nin älyttömän taitava. Se

vaan harmittaa etten saa syödä niitä aina pihalla vaan ne annetaan

mulle sisällä, piilotan ne kuulemma liian hyvin jos pääsen pihalle

enkä mukamas enää itse muista mihin olen ne laittanut... Pöh sanon

minä, haluan vaan että ne muhii muutama kuukausi ennen kuin kaivan ne

taas esille!




    Juoksua minulla ei vielä ole alkanut, mutta pientä mörköikää on jo

huomattavissa. Aina välillä näen sellaisia vihreitä ukkeleita joka

puolella ja on alkanut vähän jänskättämään kun olen ilman noita muita

nelijalkaisia. Ihmiset vie minua enemmän nyt yksinkin eri paikkoihin.

Tässä vähän aikaa sitten kävin Tonin kanssa Turun keskustassa lenkillä

ja aluksi se oli vähän jännää mutta kyllä se sitten oli taas hauskaa.

Yhtäkkiä alkoi kuitenkin taas jänskättää kun kuulin jonkun huutavan

Barbia ja joku outo tyyppi käveli suoraan minua päin mutta sitten

huomasin että sehän oli Ida joka tuli jostain talosta ulos! Se oli

aika kiva yllätys!




    Ensi viiokonloppuna ollaan menossa sellaiseen mätsäriin, Spedekin

tulee mukaan. Vielä ei ole varmaa osallistunko ihan missikisoihin, voi

olla että mennään vaan katsomaan taas, riippuu kuulemma siitä miten

rauhallinen olen. Ai niin, Ida pyysi kertomaan ettei ne pääse sinne

Euran näyttelyyn koska oli jo muita suunnitelmia sille viikonlopulle.

    Hmmm, mitäs vielä. Olen oppinut avaamaan roskisoven äänettömästi ja

syömään äänettömästi roskiksesta ettei ihmiset huomaisi kun olen

siellä. Seinien täytettä revin aina välillä pois, meillä on vähän

remppaa menossa ja minä tietty autan! Jos vaatteita (etenkin

sukkia ) jätetään johonkin niin syön ne. Muuten olen kyllä lakannut

tekemästä tuhoja, ei se vaan kannata kun ihmiset suuttuu ja Spedekin

välillä murisee minulle.

    Tänään mentiin pikapikaa yhtäkkiä ulos, Ida alkoi yhtäkkiä huutaa

että aurinko näkyy ja äkkiä ottamaan kuvia minusta. Saatiin siinä

muutama kuva mutta itse en ollut oikein poseeraustuulella niin

sellaisia seisomiskuvia missä maa on tasainen ei nyt tällä kertaa saatu.

Nyt painan 55kg ja olen noin 70cm korkea, mutta se korkeus on siis

mittanauhalla mitattu niin sellainen viiden sentin heitto johonkin

suuntaan on ihan mahdollinen.

    Kovasti haluttaisiin tulla leikkimään teidän kanssa taas joskus,

kun teille sopii?



Belunan Kingly Barbi ja kiitos aivan ihanasta kirjeestäsi, toivottavasti et suuttunut kun jaoin sen muidenkin kanssa koska se on niin hauska.


BELUNAN FAZER BENJAMIN "Betu"


Salon suunnasta tuli sitten Betun terveiset ja synttärikuvat. Betun painot ja mitat onki jo kerrottu aikaisemmin joten emme toista niitä tässä.



Betun virallinen synttärikuva.



Lahjojakin Betu oli saanut roppakaupalla.


BELUNAN FAZER BERNAD "Luke"


Hämeenlinnan poika Luke on viettänyt synttäreitään "isoveljensä" Ricon kanssa. Luke on käynyt tänään myös 1 v lääkärintarkastuksessa.Isoksi pojaksi oli eläinlääkäri Lukea kehunut ja painoa löytyy 58 kg ja korkeuttakin riittävästi.



Hämeenlinnassa oli tupla synttärit Rico täytti 3 v ja Luke 1 v.



Hännissä löytyy



Belunan Fazer" Luke"



Onnea vaan kaikki sisarukseni toivoo Luke


BELUNAN FAZER BEBITA "Pepi"


Urjalassa sitten juhlii Pepi oman perheensä kanssa. Tuo suloinen vaanleanpunainen  pentu, jolla on mailman kalleimmat pierut, 400 euroa kappale. En koskaan unohda sitä hetkeä eläinlääkäriasemalla klo 03 yöllä kun ummetus laukesi ja haiseva aine levisi minun päähäni, seinälle eläinlääkärin takille, hoitopöydälle ja ihan kaikkialle, täysi hiljaisuus hetken aikaa ja eläin lääkärin toteamus se oli sitten 400 euron pieru. Ei voinut muuta kuin todeta me maksetaan äkkiä toiseen pieruun ei ole varaa.



Pepi on muuten ollut terve koira, mutta pari kertaa on pissatulehdus vaivannut. Onneksi siitä on jo aikaa.



Belunan Fazer Pepi



Onnea vaan sisarukseni.


 


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti