sunnuntai 6. lokakuuta 2019

Siriukset kylässä

Perinteisesti jo kolmannen kerran Siriukset halusivat viettää synttäreitä Belunan maisemissa. Vain yksi oli poissa, koska Hehkulla oli jalka kipeä niin hän paranteli sitä kotona. Minä olin luvannut järjestää ohjelmaa ja pientä purtavaa kahvin kanssa. Ensinnäkin kiitos kaikille oli niin mukavaa, kivaa hauskaa ja ihanaa kun kaikki olitte meillä yhtäaikaa. Kiitos myös niistä ihanista lahjoista joita sain vaikka minulla ei niitä synttäreitä ollutkaan. Mutta mennäämpäs alkuun.
Vieraat alkavat saapua. Ensimmäiset lahjat avattiin heti portilla.








 Sitten lähdettiin metsään ja meiltä mukaan pääsi Rosé joka sulautui heti joukkoon.
























 Siinä metsä rytisi ja tanner tömisi ja koirilla oli hauskaa ja ihmisetkin olivat iloisella mielellä. Lenkin jälkeen tietenkin otettiin yhteiskuva.

 Sitten lähdettiin reippaasti kotiin päin koska monella jo kahvihammasta alkoi kolottaa. No minä päätin, että minäpä taluttelen koirat niin saavat omistajat ottaa rennosti
Otos 73

Otos 101
 No kuitenkin vaihdettiin taluttajaa jotta ei kahvi ehdi väljähtyä.


 Ja päästiinhän me kahvipöytään  ja hetkeksi virkistäytymään. Sopu tilaa antoi ja kaikille löytyi jopa istumapaikka.



 Kun vatsat oli täytetty niin oli aika valmistautua MOMiin eli Belunan Siriusten monimestaruusotteluun. Aloittajaa ei tarvinnut arpoa, sillä viime vuotinen voittaja oli  itseoikeutettu aloittaja. Tässä parhaita paloja Loimun suorituksesta. Lajeina olivat:
Namikupit, Keilaus, Taitokoe, Koiranpannan heitto, Tikapuukävely, Pujottelu, Koira jalkojen välistä, Palapelin rakennus, Pidä kuonolla / nenällä, Kanna lelua suussa, Älypeli, Jalat tyynylle, Kuulantyöntö, Namin syönti.
Etsi nami

Hei me keiltaan

Hienoa noin ne keilat kaatuu

Ne pyörty

Taito koe odottaa niin kauniisti

Me pujotellaan

Rauhotu mamma

Mikä ihme juttu tää on kysyy Loimu?

Huh selvittiin

Ja mamma rakentaa  ja minä odotan

Ja mamma rakentaa ja minä odotan

Ja mamma rakentaa ja vielä hetken odotan.

Todella hieno suoritus

Kurkkua kuonolla ei kun näyttääkin olevan nenällä

Hei toi on mun mamma mitä se tekee?

Olisin mäkin voinut sen lelun kantaa, mutta mamma halusi itse.

Pudota se mamma

Tää on kyllä vaikeampi kun sun palapeli.

Nyt kuule alkaa riittää laita sä vaikka sun jalat siihen tyynylle.

Mä niin nautin tästä, onkohan näissä purkeissa matoja ja hiiriä? No ei tietenkään ole.

Ota Loimu namia

Saat mamma syödä sen.


Näitkö mamma mä astuin siihen

Ja mamma rakentaa ja mä odotan.
 Seuraavana vuorossa olikin Lumo ja tässä parhaita paloja.
kato tuolta mä luulen että se on tuolla.

Kaada tämä kaada.

Ja seis ja odota

Ja sinne lensi panta.

Yhdessä mennään

Koiralla mä ratsastan

Mitä ihmettä sä touhuat.

Ei muuten rakenneta mamma tuo on tylsää.

Sä näytät tosi hassulta

Hyvä mamma sä voitat

Osuuko se laatikkoon siitä voi saada pisteitä.

Mamma tässä tarkkailee miten sujuu

Onnistuu yritä yritä

Peräpään tarkkailija

Mun tassut on siinä nyt.

Etujalka, takajalka mamman jalka, tuo kasvis sunkin jalka tänne.

Mitä sä mamma teet lopeta heti, noi muut kattoo.

Ei toi ole hyvää

Ai on syö sitten itse

Syödään sitten molemmat

Kerran vielä selkä edellä.

Mamma voitko lopettaa.
 Seuraavana olikin sitten Nukan vuoro esiintyä ja tässä parhaat palat.
Mä löysin namin heti.

Ok ymmärrän noi pitää siis kaataa nurin

Tuosta noin ne kaatuu

En taida ymmärtää tai en ainakaan jaksa odottaa.

Mä otan tän kurvin suoraksi

Mennään tästä välistä

Tullaan tullaan

Hämä hämähäkki kiipes langalleen vai mitä sä mamma teet.

Sulta putos yksi pala tonne kato vaikka

Vitsi ei pudonnukkaan

Mä en voi katsoa mitä sä teet.

Hei mamma kato mua

Jokainen on edukseen kurkku nenän päällä

Mä olisin kyllä sen halunnut kantaa

Se on älypeli. Joo joo ymmärrän.

En jaksa keskittyä

Mamma työntää kuulaa

Voitko kertoa mitä sä nyt teet.

Päätä jo etu- vai takajalka.

Kerro se suomeksi mitä haluat mun tekevän.

No mä vähän yritän.

Syö sä mamma noi kaikki.

Hieno tikapuukävely

Ja vielä kerran ratsu reima ratsu reima.
 Kisakatsomossa ollaan tarkkana.
Sisko ja Veli
 
Sisko ja sisko
Seuraavana sitten olikin Vegan vuoro kokeilla miten tehtävät onnistuu.

Täällä se nami on

Löysin

Kohta tulee kaato

Heippa mä kyllä odotan

Pannan viskaus

Mennäkkö vai eikö mennä

Pois tieltä risut ja männyn kävyt.

Taitava

Tän mä osaan

Nyt meni laukalle

Iski hei tää on tyttöjen juttu

Uskon kyllä sä osaat mennään jo eteenpäin

Täällä on leluja

Ei voi pieni koira katsoa

Hienosti pysyy

Onko tää poikien juttu

Miksi kaikki pitää piilottaa

Nosta mua

Kaikkeen sitä pieni koira joutuu

Kuulan työnto ja tuomari on tarkkana

Syö sä vaan ei oikein ole herkkuja

Kurkkua ja porkkanaa ei ole poikien juttu

Syö nyt ne rehut että päästään eteenpäin

Mä voin vaikka odotella vähän.
 Jäljellä onkin sitten voittajan suoritukset eli vuorossa Siri ja Anna

Söitkö sä kaikki


Sä olet mamma taitava

Namin etsintää kiva

Tuolla se on

Keilauskin on kivaa

Odottelen että mamma tulee takaisin

Sinne lensi panta.

Tää me osataan

Ja meillä on asennetta

Mamma sä olet niin taitava

Odota siinä kauniisti niin mamma rakentaa tän palapelin

Tässä nami kun odotat noin kauniisti

Mikä kuva siitä tulee

Sä olet mun idoli

Siitä tuli hieno sä olet mamma taitava

Toi näyttää hauskalta

Pudota se

Tää on kaikkein hauskin peli

Täällä on nameja ja mä löydän ne

Toi on jotain koulutusta en tykkää.

Syödään se on kivaa

Anna mulle kaikki.       

 Me ollaan sankareita kaikki ja voittajia ihan jokainen. Kiitos kaikille heittäytymisestä. 
Paljon onnea vaan paljon onnea vaan kaikille. Sitten jaettiin syntymäpäivälahjoja.


 Jokainen sai oman paketin ja siellä oli varmasti herkkuja ja leluja.
Kun kisat oli kisattu niin tietenkin taas oli nälkä ja niimpä siirryttiin KePon grillille.
 Makkaroiden paistuessa grillissä kisailtiin koiraälykön tittelistä Tietokilpailussa kysyttiin m.. 1. Mitä tarkoittaa BeLuNa. - Bella-Luna-Nathalie 2. Mikä on Sirius - tähti. 3. Paljonko pentupainoi syntyessään? 4. Ensimmäinen koira avaruudessa- Laika 5. Vanhimman tunnetun koira ikä? - 37 v 3kk (musta labbis) 6. Painavimman koiran paino? - 135 kg 7. Onko koirasi vasen vai oikea tassuinen?- nartut yleensä oikea ja urokset vasen. 8. Mainitse niin monta koiraa tarkoittavaa sanaa kun osaat?- mm. rakki, hurtta,turri,piski, musti, tessu, moppe, sessu, vuffe,  jne. 9. Koska on valtakunnallinen koiranpäivä? - 24.4 10. Montako makusilmua on koiralla kun ihmisellä on 9000? - 700-2000 kpl. Kooiratietäjäski osoittautui Lumon perhe. ONNEA
Koiratietäjä sai valita lisää koiratietoutta luettavakseen.

Hyvä valinta
 Vihdoin blogi alkaa lähestyä loppuaan ja 480 valokuvaa on läpikäyty. Kiitos kaikille teitte päivästä täydellisen.
Näihin tunnelmiin.




 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti