lauantai 16. marraskuuta 2013

Koulussa

Tänään ollaan oltu koulussa tänään Taigan kanssa ja siellä olikin kaverina tälläinen ihanuus.
Terve mä olen Tilda kukas sinä nyt olet?
Ollaanko kavereita?
 Mä katon suoa ihan läheltä sopiihan se?
 Ystäväni Sirpa opettaa Taigalle naisvoimistelua.
 En mä ala voimistelemaan mä lähden kotiin.
Tänään koulun aiheena oli koiran ruokinta. Tai oikeastta ravinnon vaikutus koiran terveyteen ja käyttäytymiseen. Nyt olen saanut tänäänkin uutta oppia mm. sellainen oivallus tuli, että koiralle ei pidä antaa rasvahappoja (öljyä) joka päivä vaan max 3 kertaa viikossa ja parasta öljyä on eläinperäiset öljyt kuten lohi- ja kalaöljyt, varsinkin jos koira ei syö säännöllisesti viikottain kalaa. Meillä on käytösssä kahta eri lohiöljyä, mutta sen virheen olen tehnyt, että olen antanut niitä joka päivä, jatkossa vähennän öljyn määrää sillä se kuulemma varastoituu kehoon ja liika annostuksesta on koiralle haittaa. Tärkeintä on öljyä valittaessa , se että se sisältää Omeja 3:sta ja 6:sta , omega 7 ja 9 koiran elimistö tuottaa itse. Rasvahapot vaikuttavat koiralla aivojen toimintaan, silmien toimintaan, veren hyytymiseen, verenpaineeseen ja ne hillitsevät tulehdusreaktioita lisäksi suoliston limakalvojen toiminta paranee.
Tässä ystäväni Sirpa opettaa Tildaa ja Taigaa valitsemaan leikkeleitä noutopöydästä.

Tärkeimmät vitamiinit mitä koira tarvitsee ovat A (silmä- ja näköaisti) E (solukalvojen rakenne), K (veren hyytyminen) B (iho, turkki ja suolisto) ja C (stressi- ja muut hormoniit) . Paljon muutakin hyödyllistä opittiin ja huomenna jatketaan.
 Koirapainit menossa, taukojakin pitää olla kesken kiireisen opiskelun.
Hei kuka on laittanut mun namit tuonne kaapin päälle?
Tilda opettaa Taigalle tassun antamista.
Sitten olen saanut pari ihanaa kuvaa BB:n siskosta Bellasta ja tähän ne laitan ihailtavaksi, kovasti on saman tyylinen kuin siskonsa BB.
Belunan Fazer Bellamy

Bella, kaunis koira
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti