sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Hauska viikonloppu takana


Ai miten niin olin eilen vihainen, no kuka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään eihän tuo sähkökatko tänään tuntunut edes pahalta. Tänään oli hauska joskin myös hieman jännittävä koulupäivä takana. Minulla oli tänään vieraan asiakkaan ohjaaminen ja ensimmäisenä minun piti opettaa hänelle miten koira opetetaan laittamaan itse panta kaulaansa. Hyödyllinen temppu, koira keskittyy "pukemaan" pannan  ja lopettaa hyppimistä ja loikkimasta ulos lähdettäessä. En tiedä mikä "vika" minussa on kun en tunne jännittäväni kun puhun vieraille ja opetan, mutta kuitenkin hetken aina esityksen alussa ääneni värisee, mutta aika nopeasti saan sen hallintaan.  Näillä ikävuosilla en pysty kyllä puhumaan missään juhlissa koska liikutun itse liikaa saadakseni mitään sanotuksi ja kuka haluaisi kuunnella vollottavaa puhujaa, mutta en ymmärrä miksi liikutun koiran kouluttamisesta, no onneksi en sentään kyyneliin asti. Toisena asiana minun piti ohjata asiakasta liikkumaan koiran kanssa löysällä hihnalla merkkiä käytttämällä, samalla huomioiden ettei koira stressaannu ja että koiraa kehutaan ja palkitaan oikea aikaisesti. Asiakkaat olivat minulle täysin vieraita ja koirat joita käytettiin olivat vieraita niin minulle kuin asiakkaallekkin. Sain asiat hyväksytysti opetettua ja kurssikaverit olivat armollisia arvioinneissaan ja sain hyvät arvostelut toiminnstani.
Erityinen kiitos kurssikaverilleni, joka ilahdutti minua näin ihanalla koiramukilla, tuolla haukulla on aivan sama pöllöilme kuin meidän Taigalla välillä on.
Metsässä tömisee.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti