maanantai 8. joulukuuta 2014

Pentu energiaa

Kyllä noissa muruissa on niin paljon energiaa ja se meinaa välillä pursua yli äyräiden, mutta silloin rauhoitetaan tilannetta järsimällä vaikka peuran kylkiluita. Kannattaa siis riehua, koska silloin mamma hakee meille herkkuja. Pilvi  kyllä yrittää kertoa pennuille, että ei saa riehua sisällä, mutta eihän ne pennut pikkuista Pilveä kuuntele.







 Eläinten joulurauhan julistus on taas ensi viikonloppuna, mutta silläkin asialla on kaksi puolta. Pidän ajatuksesta kovasti, mutta se mikä minua ahdistaa on se, että suuri joukko ihmisiä lemmikkeineen ahtautuu pieneen tilaan ja ihmiset nykivät ja riuhtovat  koiriaan ja komentavat niitä kun ne haukkuvat. Tilaisuus ei ole mitenkään koira ystävällinen tapahtuma. Osa koirista suorastaan pelkää. Pennun kanssa  ihan mahdoton tilaisuus, kun ihmiset päästävät koiriaan pennun luokse ja sitten sattuu että jokin koira ärähtää ja pentu säikähtää ja alkaa pelätä tietyn tyyppisiä koiria. Mä olen niin itsekäs, että mä en halua että kaiki lääppii mun koiria, kun ihmiset ei edes kysy lupaa saako pentuun koskea. Mutta joulurauha eläimille on kaunis asia ja sitä kannatan, mutta sen me jokainen voimme omille lemmikeillemme itse valmistaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti