keskiviikko 16. elokuuta 2017

Tiesitkö?

Tänään vietetään tärkeän henkilön päivää nimittäin koirien suojelupyhimyksen päivää. KOirien suojelupyhimys on Pyhä Rochus joka syntyi . 1295 Ranskan Montpellierissä jalosukuiseen perheeseen. Hän luopui perinnöstään ja kierteli hengenmiehenä auttamassa ruttoon sairastuneita, kunnes sairastui itsekkin. Hän vetäytyi metsään, missä hänen kerrotaan parantaneen muita tartunnan saaneita, jotka tulivat häntä tapaamaan. Eräs koira toi hänelle päivittäin ruokaa ja nuoli hänen haavojaan, kunnes hän parantui. Kun hän kuoli väitettiin, että hänen haudallaan tapahtuu ihmeitä ja hänestä tuli koirien lisäksi myös tartuntataudeista ja polvi- ja ihosairauksista kärsivein suojelupyhimys.
Koiran logiikka:
1. Jos pidän siitä se on minun.
2. Jos se on suussani, se on minun.
3. Jos pystyn ottamaan sen sinulta se on minun.
4. Jos se oli minulla juuri äsken se on minun.
5. Jos se on minun, se ei saa koskaan näyttää oelvan sinun.
6. Jos pureskelen jotain palasiksi, niin kaikki palaset ovat minun. 
7.Jos se vain näyttääkin siltä että se on minun, se on minun. 
8.Jos näin sen ensin se on minun.
9.Jos leikit jollakin ja laitata sen maahan , siitä tulee automaattisesti minun.
10.Jos se on rikki se on sinun.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti