maanantai 27. helmikuuta 2023

Keela

 Tänään yksi pelkoni toteutui, olen pelännyt koko ajan että milloin Keela ei enää kestä tuota kortisonia jota joutuu syömään ettei närästys iske. Ja nyt sitten iho ei kestä sitä. Korvantaustat ja pepun ympäristöön on puhjennut ihottuma ja iho on tulehtunut. Keelalta otettiin ohutneulanäytteet ihottumista ja raapenäyte. Siitä selvisi, että kyseessä on calcinosis cutis + paikallinen iho tulehdus. Korvissa oli myös kohtalaisen paljon hiivaa. Lääkkeitä saatiin kassillinen ja myöhemmin eläinlääkäri kertoo vielä konsultoituaan kolleegaansa, miten lähdetään purkamaan kortisonia siten ettei närästys palaisi takaisin.


Olen niin ylpeä Keelasta, vaikka pisteltiin ja raavittiin ja tutkittiin ja puhdistettiin niin Keela seisoi kuin sahapukki, välillä vain vilkaisi minua, että mamma katso mitä ne tekee minulle, mutta kyllä minä kestän. Minun ihana tyttöni.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti