perjantai 26. kesäkuuta 2026

Susi tulee

 Tänään oli taas varsinkin mielenkiintoinen päivä. Aamulla lenkillä sanoin Harrylle, että hei kävele meidän edellä kun sinä olet se käärme tähystäjä ja niin hän siirtyi polulla edellemme ja 10 metriä siitä polulla makoili täysikokoinen käärme. Se oli niin paikoillaan, että Harry luuli sitä kuolleeksi, mutta kun saappaan kärki kosketti sitä sitä, tapahtui  hyvinkin nopea herääminen ja käärme lähti luikertelemaan polun yli. Jostain syystä ei oikein innostanut jatkaa sitä reittiä eteenpäin. Päivällä oli sitten tämän päivän kohokohta, nimittäin vietiin äiti susitestiin. No todellisuudessa Minca meni testiin ja äiti tuli yleisöksi. 


Nyt Mincalla on diplomi karhulta ja sudelta.


Mincalla oli todella hyvä toimintakyky ja sitkeä sellainen ja mikä ihan parasta Minca palautui välittömästi kun susi oli ajettu matkoihinsa. Hivenen Minca meni liian lähelle sutta, mutta testaaja sanoi että luonnossa niin ei olisi käynyt, sillä susi olisi paennut jo ennen sitä tilannetta, koska Minca oli kyllä niin päättäväinen että susi lähtee ja heti. Hienoa kuunnella sitä haukkua ja katsoa päättäväistä työskentelyä.






Muistan vielä miten paljon viimekesäinen karhutesti toi Mincalle joka oli hieman hukassa kun oli jäänyt yksin. Saa nähdä mitä vaikutuksia huomaan tämän testin jälkeen. Kovasti hyvät arviot hän sai ja olen niin ylpeä Mincasta.

1 kommentti: