maanantai 20. kesäkuuta 2022

Belunan Cristal Tinca (20.9.2014-18.6.2022)

 Kauniskin kesäpäivä kätkee joskus sisälleen suru-uutisen. Belunan Cristal Tinca "Tinca" on lähtenyt vihreille niityille sisko Toscan luokse.


Tinca oli suuri persoona ihan pentulaatikosta lähtien. Tinca ja Toscahan olivat pentueen ainokaiset ja jäivät molemmat kotiin. Mutta aina ei kaikki mene niin kuin toivoisi, niin ei mennyt tässäkään tapauksessa. Tinca ja Tosca olivat kiinteä parivaljakko ja kun pennut kasvoivat seisoi Tinca aina eturintamassa ja Tosca sisko sitten hieman taustalla. 


Meidän vanhat nartut eivät voineet sietää nuorta Tincaa joka pelottomasti haastoi heitä ja niinpä tilanne kodissamme oli räjähdysherkkä. Olen aina sanonut, että vain siinä tapauksessa luovun koiristani olipa kysymys pennusta tai aikuisesta jos olen aivan varma, että joku toinen pystyy tarjoamaan koiralle paremman kodin kuin minä itse ja niin olin nyt siinä tilanteessa, Tincalla ei ollut hyvä olla luonamme.

Tincalle löytyikin rakastava koti täältä Turusta ja hän pääsi perheen ainoaksi koiraksi. Voi sitä syyllisyyden määrää mitä tunsin kun annoin Tincan pois vaikka tiesin että se oli paras asia mitä voin Tincan eteen tehdä. Meni kokonainen vuosi ennen kuin pystyin mennä katsomaan Tincaa, sillä pelkäsin sitä syyllistävää katsetta noissa ihanissa koiran silmissä. Mutta turhaan pelkäsin minua vastassa oli mitä onnellisin koira joka moikkasi kyllä iloisesti mutta palasi nopeasti oman isännän ja emännän viereen seurustelemaan. Silloin viimeinkin sain rauhan ja tiesin olin antanut Tincalle mahdollisuuden onnelliseen koiran elämään.


Uudessa kodissaan Tincalla oli iso piha ja rakastavat isäntä ja emäntä . Tinca matkusti ympäri Suomea heidän mukanaan ja nautti niin avoauton kuin veneenkin kyydistä, pääasia, että isäntä ja emäntä olivat mukana retkillä. Tinca sai paljon ihastelua osakseen kaikkialla missä kulki, sillä Tincalla oli näyttävä iso narttu jolla sydän oli puhdasta kultaa. Tincalla oli ystäviä ympäri mailman.


Enempää kiitollinen ei kasvattaja voi olla kuin mitä minä olen siitä kuinka ihanan kodin Tinca sai. Olen sydämestäni kiitollinen Tincan perheelle siitä kaikesta rakkaudesta mitä Tinca sai osakseen. Teitte Tincan elämästä onnellisen koiran elämää sen jokaisena päivänä. Kuljitte Tincan vierellä loppuun asti kun Tincan voimat loppuivat ja sairaus vei voiton.


Hyvää matkaa rakas Tinca olit monella tavalla niin erityinen ja säilyt ikuisesti sydämessäni.

 Tuolla jossain kaukana on maa, minne moni sun kanssas matkustaa. Tuolla jossain kaukana on maa, siellä sydämesi pieni levätä saa. Tuolla jossain kaukana on maa, siellä kelpaa sun iloisesti haukahtaa.

 

1 kommentti:

  1. Rakkaudella olen seurannut Tincan elämää sen alusta saakka <3. Osanottoni Teille kaikille, Tinca sai todella ihanan sekä rakastavan elämän.

    VastaaPoista