perjantai 24. kesäkuuta 2022

Neste Diesel eli Löpö

 Löpö saapui perheeseemme samaan aikaan kuin Pilvi kolmetoista vuotta sitten.  22.4.2022 Pilvi jätti meidät ja tänään Löpö liittyi Pilven seuraan (17.5.2009-24.6.2022).


Olen aivan varma, että Löpö tiesi, ettei meillä ole yhteistä aikaa enää paljon jäljellä, vaikka minä en sitä ymmärtänytkään. Kun 7 vkoa sitten Löpö muutti nukkumaan minun viereeni tai oikeammin minun päälleni. Joka ainoa yö Löpö kehräsi minun vieressäni. Jopa koirat kunnioittivat Löpön aluevaltausta.

Kovasti minä mietin miksi kissan käytös muuttui niin radikaalisti, aina kun istahdin sohvalle oli Löpö heti sylissäni kehräämässä. Muuten kaikki näytti olevan ihan malillaan.
Eilen aloin ihmetellä kun hiekkalaatikkoon ei tullut tuotoksia ja vesi ja ruokakuppikin olivat mielestäni koskemattomia. Sama jatkui tänään juhannusaattona ja niin päätin viedä Löpön päivystykseen. Juhannusaatoa en vielä olekkaan päivystyksessä viettänyt joulun ja uudenvuoden kylläkin.
Eläinlääkäri tutki Löpön ja Löpö aristi rakon alueelta sekä oli huomattavasti alilämpöinen. Munuaisarvot olivat pilvissä, maksa-arvot koholla, kalium matala. Löpöllä oli myös munuaiskiviä ja virtsarakossa sakkaa. Munuaiset olivat laajentuneet ja Löpöllä todettin paha munuaisten vajaatoiminta (CKD) eli idiopaattinen munuaisten rappeuma. Tämä kaikki aiheutti munuaisten pettämisen ja lisäksi epäilynä oli synnynäinen rakenteellinen vika munuaisissa.
Jälleen oli aika raskaiden päätösten ja minun oli annettava Löpökin pois. Löpö oli kissojen aatelia ja minulle niin kovin rakas. Nyt kotimme on ilman hiirenloukkkua tai eihän Löpö olisi tehnyt pahaa edes sille hiirellekkään. Hyvää matkaa rakas Löpö, Pilvi on siellä vastassa ja voitte taas lyödä painia yhdessä.

En ole poissa,
vaan luoksesi saavun,
mukana jokaisen nousevan aamun,
ja jokaisen tumman illan myötä
toivotan sinulle hyvää yötä

2 kommenttia: