torstai 20. kesäkuuta 2024

Taas suru viiltää taivaan rantaa

 Kaunis päivä sai tänään mustan suru reunan ja särki Tiinan perheen sydämen. Nukan  (Belunan Sirius Tuikku) matka päättyi ja Nuka lähti Siriuksen tähdelle. (13.10.2016-20.6.2024). Nuka kuului Belunan viimeiseen pentueeseen ja tämä pentue on tietenkin minulle erityisen rakas koska he ovat viimeiset Belunalaiset. Nukan elämässä olen saanut olla mukana ja seurata kuinka Nuka on seikkaillut monella saralla perheensä kanssa. Nuka oli hyvin toimelias pieni koira ja osallistui mielellään moneen harrastukseen.





Nukan muistan aina siitä, että hänellä oli aina jotain suussa jopa lenkillä hän kantoi pehmoleluja mukana. Taisipa joskus lainata talon tyttärenkin leluja. Toinen hauska muisto Nukasta oli kun hän harrasti korkeushyppyä, rima oli asetettu huimaan 10 cm korkeuteen ja pehmo suuhun ja hyppäämään, mutta ei sitä aina voi onnistua varsinkaan jos ei edes nähnyt koko rimaa







Nukasta on niin paljon hauskoja ihania kuvia kiitos siitä Tiinalle, että olet jaksanut niitä minulle lähettää.Nuka sairastui ja kärsi selittämättömästä närästyksestä joka vain paheni ja muuttui jatkuvaksi oksenteluksi ja loppujen lopuksi Nuka lopetti kokonaan syömisen. Nukaa tutkittiin todella paljon ja viimeisenä tehtiin tähystys ja otettiin koepalat, mutta mitään selittävää ei sieltäkään löytynyt. Enää ei eläinlääkäreilläkään ollut tarjota mitään millä Nukaa olisi voitu auttaa ja niin joutui Tiina tekemään raskaan päätöksen ja päästämään Nukan pois koska Nukan kunto romahti.



Tahdon nöyrimmästi kiittää Tiinaa siitä, että hän ja hänen perheensä antoivat Nukalle niin ihanan kodin missä Nukaa rakastettiin ja hänestä pidettiin huolta ja yhdessä saateltiin viimeiselle matkalle. Kiitos kaikesta olitte Nukalle ihan paras koti mitä kasvattaja voi toivoa.



"Tänään on se päivä,
kun minun matkani on kuljettu loppuun.
Olen sairas ja voimani ovat ehtyneet,
älä siis pyydä minua jaksamaan pidemmälle,
vaan pidä minua sylissäsi
ja kerro minulle kaikista yhteisistä vuosistamme.
Silitä turkkiani niin kauan
kunnes olen kulkenut rajan yli
ja sydämeni on sammunut.
Muistele minua mutta älä takerru minuun,
vaan jatka eteenpäin.
Kun aika koittaa, kohtaamme jälleen,
emmekä eroa enää koskaan."

Hyvää matkaa Nuka vie terveisiä kavereille, olet ikuisesti sydämessäni.

4 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Lämmin osanottoni Nukan perheelle ja Arjalle kasvattajana <3

    VastaaPoista
  4. Lämmin osanotto Nukan perheelle ja Arjalle.💔

    VastaaPoista