sunnuntai 11. maaliskuuta 2018

Mielenkiintoinen päivä

Olipas mielenkiintoinen päivä tänään. Minun roolini oli olla "häirikköihminen" joka ryntää kesken koiran ja lapsen lukuhetkeä kyselemään tyhmiä. Toisena tehtävänä minulla oli liikkkua kyynärsauvoilla vastaan tulevaa koiraa.  Koirat suhtautuivat hyvin häiriköintiin. Tässä arviointi päivässä tuli erittäin hyvin esille mitkä ovat niitä ominaisuuksia joita lukukoiralta vaaditaan ja mikä on lukukoiran rooli ja mikä taas kaverikoiran rooli. Toiset sopivat paremmin kaverikoiriksi ja toiset taas lukukoiriksi. Erittäin mielenkiintoinen päivä. Yhä vahvemmin olen sitä mieltä, että minulla on monta kaverikoiraa, mutta yksikään ei olisi läpäissyt lukukoira-arviointia. Sttten osio haukat kuvat, kuka pystyy tähän?
Voisiko tuon juomakupin siirtää vähän lähemmäksi niin ei tarvisi kurkotella pyytää Siri.
Minun nimeni on prinsessa Villasukka Lumo.
 
Nyt kyllä naurattaa tuumii Nuka
Nyt sitten viiden pisteen vinkki. Olen saanut muualtakin  kuulla kuin vain omakohtainen kokemus, että koirien korvat töhnääntyvät yllättävän paljon ja korviin erittyy mustaa eritettä. On tärkeää että koiran korvat tarkistetaan riittävän usein ettei korvissa pääse syntymään mitään korvatulehdusta. Jos huomaat eritteen määrän selkeästi lisääntyneen niin silloin korvien puhdistusta on syytä tihentää huomattavasti. Esimerkiksi Taigan korvia (hiivan liikakasvu) on nyt puhdistettu kahden viikon ajan kaksi kertaa päivässä kirvelemättömällä, ja korvia ärsyttämättömällä puhdistusaineella. Jos koira alkaa aristaa korvai, tai ne punoittavat tai koira vingahtaa kun puhdistat korvia, tai koira raapii korvia tai ravistelee päätä ja kulkee pää vinossa on syytä epäillä tulehdusta ja ottaa yhteyttä eläinlääkäriin.

Mummot
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti