torstai 12. syyskuuta 2013

Aatto juhlista jaloin

Tänään on Taigan synttärien aatto ja eikös jouluaattokin ole suuri juhla. Me ollaan tänään Taigan kanssa  käyty punnituksessa  tyttö painoi 45,2 kg sitten mitattiin säkä ja se oli 75 cm. Iso tyttö tässä on kasvamassa. Nämä tärkeät mitat täytyy lähettää kasvattajalle tuonne Saksaan taigan kuvien kera. Tehtiin kasvattajalle tällainen hieno kortti.
 Huomenna sitten juhlitaa yksi vuotiasta Taigaa, mitähän sitten keksitään lahjaksi. Ainakin kuivattua mahaa ja keuhkoa syödään ja kakku laitetaan.
 Taiga on leoksi erikoinen minun mielestäni tai ainakin hyvin erilainen kun muut koirani. Taigalla on erittäin voimakas oma tahto ja siinä saakin neuvotella jos sattuu olemaan erimieltä Taigan kanssa. Taiga on sellainen oman tiensä kulkija eikä juurikaan omaa miellyttämisen halua, joten aina koulutksessa ei koskaan tiedä osataanko me jotain vai ei.
Taiga rakastaa korkeita paikkoja kiipeää aina kun voi niin kivien ja ihan minkä vaan päälle. Taigan lempipaikka on tarhan edessä oleva terassi jossa Taiga makoilee ja katsele ylväästi mitä tapahtumia läheisellä tiellä tapahtuu. Sitten Taiga on taas niin hellä joka ilta tulee ja nuolee minua kun käyn nukkumaan, tuleee ihan viereen ja laittaa kuonon  vatsan päälle ja katsoo noilla ihanilla silmillään suoraan sydämeen asti. Taiga on myös aamuvirkku, herää joka aamu klo 04 , mutta en voi edes olla vihainen kun tuo tummasilmä ilmestyy sängyn viereen .
 Taiga on utelias mutta menee 0omilla ehdoillaan tutkimaan kaikkea uutta. Tänään metsässä oli tämä polkupyörä ja nähtiin myös sienestäjä, mutta Taigan kanssa elämä on niin helppoa kun ei suin päin ryntää vieraiden luokse vilkaisee vain ja jatkaa matkaa minun kanssani.
Kaikki muut leoni ryntäisivät tarkastamaan mitä ihmisellä olisi ämpärissäänpiilotettuna. Minä niin tykkään koirasta joka pitää minun seuraani kaikkein parhaana. Taiga on kyllä minulle todella rakas ja olen onnellinen kun tuon pienen Saksan prinsessan itselleni sain.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti