keskiviikko 24. lokakuuta 2018

Mietintöjä

Tässä on joutunut nyt todella miettimään koiriensa ruokintaa, monta vuotta olen ollut sitä mieltä, että tiedän miten koiria voi parhaalla mahdollisella tavalla ruokkia, mutta nyt on epävarmuus hiipinyt mieleen.
Ensinnäkin BB, on alkanut haisemaan iltaisin, sitä ei koskaan ole aikaisemmin tapahtunut, BB tuhnuttaa. Toiseksi olen seurannut BB:n ulosteita ja ne eivät ole enää sellaisia minkälaisia lihansyöjän ulosteiden pitäisi olla. Läjät ovat suuria ja pehemeitä eikä suinkaan kiinteitä pötköjä. Tarkempi tutkimus on myös osoittanut, että joukossa on sulamatonta materiaalia. Sitten ovat nuo toistuvat hotspotit ja korvatulehdukset jota eivät myöskään ole normaalia. Joten olen nyt päättänyt tehdä BB:n kohdalla täydellisen ruokaremontin. Ilmeisesti rakaruoka ei enää imeydy toivotulla tavalla vanhan koiran elimistössä. Koskaan en ole ollut nappulakielteinen ja nyt olen päättänyt palata BB kanssa nappularuokaan. 
Ruoka minkä olen nyt valinnut on Golden Eaglen sarjasta tuo Hypo-allergenic Lamb & Rice. Kehitetty koirille, jotka kärsivät allergiaoireista ja ruoka-aineherkkyyksistä. Suositellaan myös koirille, jotka kärsivät suolistohäiriöistä, kuten hiivatulehduksista, ripulista tai paksusuolentulehduksesta. 
 Käyn kaikki koirani läpi yksilöinä ja tarkistan ruokinnan sopivuuden, osa varmasti jatkaa raalla mutta osa siirtyy nappularuokaan. Ruoka mietitään nyt jokaiselle yksilönä. Seuraavaksi tarkastelen Taigan ruokinnan sitten on Keelan vuoro ja lopuksi Tosca.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti