maanantai 10. toukokuuta 2021

Sinun ilosi jäi minuun

 Kotini seinät ovat vuosien myötä peittyneet eri taiteilijoiden maalaamista koiran kuvista. Taigan lähdettyä luotani halusin  teettää hänestä muiston, mutta mikään ei oikein tuntunut sopivan muistoksi minun Taigastani. Sitten sattuman myötä törmäsin henkilöön jolla oli kaksi taiteilija Kaisa Vanhalan taulua ja ne nähtyäni tiesin heti, että nyt olen löytänyt taiteilijan joka osaa tuoda esille ne asiat mitä sydämessäni tunnen. Otin yhteyttä Kaisa Vanhalaan ja kerroin hänelle minun Taigani tarinan ihan alusta lähtien. Kaisa Vanhala lupasi minulle toteuttaa taulun ja kertakaikkiaan siitä tuli upea. Tauluun kuului myös taiteilijan kirjoittama runo joka kantaa samaa nimeä kuin taulu.


SINUN ILOSI JÄI MINUUN

 

*

Taiga vom Löwengartenin muistolle

*

et sinä ole
minusta lähtenyt -

minussa yhä muisto
katseesi kirkkaudesta

käsissäni hengityksesi lämpö,
kyljessäni läheisyytesi muoto

sinun ilosi jäi minuun.
sinun riemusi, se miten
silmäkulmissasi tanssi leikkisyys,
miten sinusta säkenöi onni

ja miten olit aina valmis ystävyyteen,
kyselemättä, epäilemättä,
itsesi kokonaisena antaen

ja miten paljon suuremmaksi
minun sydämeni kasvoi
kun sinä asutit sitä.

et sinä ole minusta lähtenyt.

sydämeni kaaren alla
vieläkin sinun
ilosi muisto.

// KV

1 kommentti: