sunnuntai 10. syyskuuta 2023

Lepoa

 Rose´joka herää joka aamu 04:45 ulos ja syömään , nukkui tänään aamulla vielä klo 08:00 täydessä unessa tassut taivasta kohden, kun nousin itse ylös niin kysin mennäänkö pissalle niin Rose´pudottautui sohvalta lattialle ja jatkoi uniaan. Klo 09:00 sitten kävi pissalla ja jatkoi uniaan. Käytiin pienellä lenkillä ja heti kun tultiin kotiin Rose´meni nukkumaan. Kyllä reissaaminen väsytti pienen koiran ihan kokonaan. No ei me ihmisetkään olla kovin virkeitä oltu.


Sitten on pakko tunnustaa, että olen IDIOOTTI koiran omistaja.  Olen täälläkin ihmetellyt kun Rose´lla on monta hots-potin alkua lyhyellä aikavälillä. Olen myös ihmetellyt, että kun eivät ole sellaisia märkiä ja haisevia kuten hots-potit yleensä ovat ja kaiken lisäksi paranevat yhdessä vuorokaudessa. Viime yönä se selvisi että olen idiootti. Rose´n näyttelyarvostelussa luki kuiva turkki ja sitä mietin yöllä ja silloin se välähti. Keelaltahan jäi melkein täysi säkki tuota vähärasvaista ruokaa ja ajattelin että syötän sen pois Roselle. No mitä seuraa kun syöttää liian köyhää ruokaa terveelle energiselle koiralle, sehän ei tietenkään  riitä ja kun ei saa tarpeeksi rasvaa ja proteiineja vaan pelkkää höttöä niin siitä seuraa, että iho alkaa hilseillä ja kutista ja sitä pitää raapia ja siitä tulee punoitusta ihoon. No nyt on ruoka muutettu ja lisäravinteet tilattu asian hoitamiseksi kuntoon. Kyllä hävettää ja harmittaa. No koskaan ei ole möhäistä tulla hieman viisaammaksi.



2 kommenttia:

  1. Aina sattuu ja tapahtuu, onneksi asia on korjattavissa. Kauniita kuvia on ollut viime aikoina, Rose´ on oikein niin kuin kiintynyt sinuun aina enemmän ja sehän on hienoa.

    VastaaPoista
  2. Olen niin onnellinen Rose´n ja minun saavuttamasta kiinteästä ystävyydestä joka paranee päivä päivältä.

    VastaaPoista