tiistai 23. kesäkuuta 2015

Kuusi viikkoa pennun elämää

Tänään sitten on täyttynyt kuusi viikkoa pennun elämää ja ensimmäiset pennut ovat ylittäneet kahdeksan kilon painon. Ruoka on siis maittanut kovasti, mutta ei sitä muuten isoksi kasvettaisikaan. Pikkupenturuuan vaihtaminen penturuokaan on sujunut oikein hyvin ja tällä hetkellä syödään 50/50 ja viikon aikana sitten ollaan lopulta  0/100. Penturuuan tarkoituksena onkin vahvistaa pentujen luusto kestämään sitten myöhemmin tulevan massan. Pennut syövät isojen rotujen pennuille tarkoitettua penturuokaa ja sitä ne sitten syövät  vuoden ikään asti. Kasvu on tasaista ja jalkaongelmia ei ole esiintynyt. Tosin tänään kuusiviikkois synttäreillä hieman herkuteltiin.
Mitäs herkkua se mamma on tänne tuonut

Jokaiselle riittää, mutta..

kaverin on varmasti parempi kuin minun omani



Maistuu hyvältä

Tämä onkin suurta herkkua

Mä syön tätä joka päivä

Hieman kovaa tämä on taitaa katketa hampaat

Nuoleskelu on kivaa

Vaihdetaanko

Minä en vaihda mun herkkua

Kuvissa näkee jo kuinka pentujen turkit alkavat punertaa

Keskittynyt

Tuolla sisällä sitä herkkua vasta onkin

Pörröpäät yhdessä

Toisenlainen pörröpää

Yksityisyyttä kiitos

Täällä saa syödä rauhassa

Mä löysin kaksi

Mä haluan löytää tän toisen

Sitten luut vietiin aidan viereen niin lähelle Pillin ja Pullan kuonoa että ihan kuola valui.

KUmmankohan minä ottaisin.
 Tänään on sitten vielä vuorossa kynsien leikkaus ja turkin harjaus ja ehkäpä saadaan houkuteltua tuo Taigakin antamaan hieman synttäriherkkua. Tosin ymmärrän kyllä ettei se taida olla Taigasta kovin kivaa, sillä eilen imetyksen jälkeen olivat nisät niin reikiä täynnä että ihmettelen ettei Taiga jättänyt koko puuhaa kesken. No imetyksen jälkeen rasvattiin Alowera geelillä nisät, se viilensi ja paransi oloa. Tänään Taiga on ollut sitä mieltä, että syökää niitä luita vaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti