tiistai 30. kesäkuuta 2015

Pennut 7 vkoa ja pentutesti

Olipas varsin mielenkiintoinen ilta. Minulla on kuusi erilaista pentua siis täysin erilaista pentua. Meillä on pentu joka on herkkä konservatiivi, sitten meillä on humppaveikko, kohtelias ja herkkä pentu, sitten on rohkea ja tempperamenttinen ja  hitaasti lämpenevä. Kaikki pennut  olivat kovia leikkimään ja käsiteltävyys oli hyvä ja yksi erottui joukosta hienon haistelukykynsä johdosta. Mörköjä ei pelätty ja kovat äänetkään eivät tuottaneet ongelmaa. Ohjeita uusille omistajille on myös testeihin kirjattu, joten heti päästään opettelemaan uusia asioita. Ihan erilainen pentue kuin mitä minulla on koskaan ollut, kaikki olivat hyvin harrasteleotyyppisiä, joten tekemistä uusilla perheillä ei tule puuttumaan. Kiitos Tarja kuvaamisesta. Kiitos Kaisa HIlska Koirataito  testauksista.
Mikä testi nyt taas on käynnissä?

Kävelyllä
Kumma täti pisti mut selälleen

Onneksi olet noin vahva että jaksat mua roikottaa

Nyt leikitään se on kivaa

Mä voitan sut

Mörkö voi kamala

Tulisinko tutustumaan?

No leikkiä mä voin ainakin
Tämä on minun

Suukkoja

Sorsanmetsästäjä

Outo täti

Mut voin mä siihen tutustua

Jaksaa jaksaa kyllä minä jaksan roikkua

Väliaika kahvia ja pullaa

Mä kuulin jo kavereilta että täällä on outo täti

Jos mä käännän sille selän niin se katoaa

Hei täti mä olen ihan kiltti pentu

No niimpäs oletkin söpöliini
Miksi täti paukuttaa kattilan kansia ja lusikoita yhteen?
Pentutestissä testattavat osaalueet olivat : 1. Reaktio vieraaseen ihmiseen. 2. Liikkeen seuraaminen. 3-6. Käsiteltävyys.
7-8 Leikkikäytös. 9. Reaktio mörköön 10. Reaktio ääneen. Pentujen perheet ovat vihdoin saaneet tietää oman pentunsa, kiitos heille pitkämielisyydestä, kun ovat jaksaneet odottaa pentutestiä ja päätöksiäni. Muutama yllätyskin tuli testissä, vaikka sitä luulee niin itse tietävänsä omat pentunsa, mutta ei sitä vain kaikkea osaa tulkita oikein. Pilvikin on tehnyt hommia .
Jonkun on hoidettava hommatkin kun muut vain testailee

Hyvin tämä yhdistelmän ajo multa sujuu.
Anteeksi blogini lukijat nyt tuli yö ennen kuin sain tämän tekstin valmiiksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti