keskiviikko 24. toukokuuta 2023

Lämpöä tulvillaan

 Lämpöä tulvillaan oli tämäkin päivä ja minä olen nauttinut siivouksen lomassa kesästä. 

Mamma Keela nukkuu aina tuossa sohvalla, minäkin haluaisin. No mutta siinähän on toinen sohva kiipeä siihen. En halua siihen haluan tuohon missä Keela nukkuu.
Tämä nyt kerrottu tapahtui eilen:

Operaatio tirpin pelastus. Ulkona kova meteli linnut huutaa ja lähdin katsomaan, niin parveilevat Rose´n ylä puolella. Huudan Roseá ja koira lähtee minun luokseni juosten jotain suussa ja kun näen että se on lintu niin sanon se on mamman ja niin tuo viisas koira tuo linnun poikasen minulle ja pudottaa sen jalkoihini. Olin ihan varma, että tirppi on entinen, mutta ei ihan kunnossa, varmaan hieman järkyttynyt kyydistä. Pesään ei tirppiä saatu laitettua, mutta vietiin turvaan aidan taakse, jospa emo siellä ruokkisi poikastaan. Enempää ei voitu tehdä. Ei ollut tirpin mieleen tuo palautuskyytikään, koska se tapahtui kakkalapion kyydissä, sillä emme halunneet että tirppiin tarttuisi ihmisen tuoksu.

Kamalaa rytkystä tuo kyyti. En tykkää.

Tänään Rose´on käynyt katsomassa useampaan kertaan olisiko lisää tirppejä pudonnut puusta, no ei onneksi ollut. Pihalla on myös uusia tulokkaita mm. omenapuut ovat aloittaneet kukkimaan.



Myöskin pihan saniaiset ovat heränneet henkiin ja ne ovat todella kiehtovia kasveja.



Mutta kukkiakin oli taas ilmestynyt ainakin nämä kaksi ihanuutta.


Hieno päivä kerta kaikkiaan. Toivotaan, että kesä jatkuu edelleen.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti